Ai un manager de marketing competent?

3 minute de citit

Dacă ești antreprenor și ai ales să îți angajezi un Manager de Marketing, e esențial ca el sau ea să aibă câteva calități importante pentru succesul afacerii tale.

Se poate ca următorul lucru să nu fie foarte convenabil pentru costurile companiei tale, dar treaba unui Manager de Marketing nu e (sau nu ar trebui să fie) să îți elimine costurile pe care le-ai avea cu agențiile, făcând singur tot ce ține de marketing. Dimpotrivă – un Manager de Marketing ar trebui să se ocupe de nivelul strategic al marketingului și de coordonarea activităților de marketing. Pornind de la această idee, iată care sunt câteva din calitățile unui Manager de Marketing bun:

Știe să facă tot, dar alege să delege

Asta nu înseamnă că e neapărat leneș, ci doar că alege să delege task-uri pe care le pot face alții mai ieftin decât te costă pe tine cele 8 ore în care îl ai la birou. Ca angajator, nu vrei să plătești un salariu de manager cuiva care îți taie cărțile de vizită în timpul când ar putea dezvolta strategii care să aducă succes companiei.

Știe sa lucreze cu agențiile și colaboratorii

Un manager bun de marketing știe cât timp durează setarea și administrarea unei campanii de social media. Știe de ce e nevoie pentru dezvoltarea unui website. Știe să colaboreze foarte bine cu agențiile, ce să ceară de la acestea și ce să le furnizeze pentru proiecte. Alege-ți un Manager de Marketing care știe doar să ceară oferte de preț și ai toate șansele să plătești pentru lucruri nepotrivite sau inutile în cea mai bună situație.

Nu face mereu cum spui

Vrei un Yes-Man? Cineva care să spună DA la absolut tot ce spui?  Un Manager de Marketing nu e acolo să îți implementeze ție ideile de marketing care crezi tu că vor funcționa. Treaba sa e să vină cu recomandări la care tu nu te-ai gândit. Recomandări documentate, justificate. Ia-ți lângă tine un Yes-Man și îți vei petrece diminețile răspunzând la întrebarea “boss, azi ce facem?”

Gândește ca un businessman

Dacă nu înțelege diferența între NICE to have și NEED to have, ți-ai angajat un artist care vrea floricele pe pereți pur și simplu pentru că se poate. Un Manager de Marketing trebuie să știe că în spatele oricărei decizii, la final de zi, se află întrebarea “generează sau nu valoare?”. The business of business is business, iar managerul tău de marketing ar fi bine să-și pună asta în ramă.

Studiază permanent

Last, but not least, un Manager de Marketing competent înțelege că și-a ales un domeniu în care 50% din ce a învățat ieri se poate foarte bine să devină redundant până mâine. Dacă el sau ea nu își alocă zilnic timp de studiu și se concentrează doar pe work-work-work-do-do-do, o face ca să vezi tu că e util/ă, iar asta e o problemă.