Cum sa iti dezvolti afacerea pe LinkedIn

3 minute de citit

LinkedIn în România se dezvoltă văzând cu ochii. De la an la an, tot mai mulți profesioniști din România aleg să folosească rețeaua de socializare LinkedIn pentru mai multe decât funcția de CV. Astfel se deschide pentru antreprenori și companii un întreg orizont de posibilități de dezvoltare a afacerii folosind LinkedIn.

Pentru că vânzarea pe LinkedIn e un domeniu vast care se bucura de o abordare detaliată pe blogul meu, în acest articol voi prezenta trei lucruri foarte importante pentru care le poți face pe LinkedIn pentru a-ți crește afacerea.

Cum putem folosi, așadar, Linkedin pentru a ne dezvolta afacerile?

Trafic pe site

Reclama plătită de pe Facebook are un corespondent și pe LinkedIn. Prin LinkedIn Ads, poți direcționa utilizatorii rețelei către site-ul tău, unde îi poți transforma în clienți? LinkedIn oferă o targetare mult mai bună pe domeniul profesional. În timp ce Facebook este destul de eficient pentru analiza intereselor consumatorilor, LinkedIn se descurcă foarte bine la targetarea utilizatorilor pe bază de industrii, ocupații, experiență profesională și multe altele. Pentru domeniul B2B acest lucru este aur curat. Să ne imaginăm doar cum ar fi să aducem pe site-ul nostru oameni interesați de afaceri și nu pe cineva care a dat din greșeală click pe reclama de pe Facebook, crezând că e un videoclip amuzant. Desigur, costul per click pe LinkedIn poate fi (considerabil) mai mare decât pe Facebook, dar e o investiție care poate aduce exponențial mai mulți bani.

Construirea bazei de date de potențiali clienți

Pentru cine își dorește adrese de email și alte date de contact de la profesioniști din diverse domenii, Lead Gen Forms e un serviciu LinkedIn care permite colectarea datelor de contact în schimbul accesului la un anumit conținut (de exemplu un document PDF cu trenduri de business pentru 2018, pentru care doritorii trebuie să completeze datele de contact). E de avut grijă însă cu aceste date, odată ce va intra în vigoare noua lege cu privire la datele cu caracter personal, GDPR.

Dezvoltarea rețelei de contacte profesionale

Networking-ul e util atât pentru antreprenori, cât și pentru angajați. Tot mai mulți profesioniști din România postează zilnic conținut pe LinkedIn și interacționează cu postările altora, acest lucru ducând la o dinamică bună între utilizatorii români, iar uneori chiar la crearea de noi contacte profesionale. Se discută lucruri interesante pe grupurile românești de afaceri de pe LinkedIn, iar unii influenceri au îndeajuns de multă vizibilitate încât un simplu comentariu la postarea acestora să fie văzut de sute de profesioniști.

Cum sună? E sau nu LinkedIn mai mult decât o platformă unde să ținem un CV învechit? Concurența noastră e deja acolo.

Va urma…