5 mituri despre marketing online

3 minute de citit

De când lucrez în marketing online, vreo 10 ani și un pic, am auzit multe păreri despre acest acesta, păreri mai mult sau mai puțin ancorate în realitate. Voi reda în continuare cele mai frecvente înțelesuri eronate ale marketingului online, ajunse la nivel de mit, unele susținute chiar de unii marketeri.

1. Marketingul online se poate face și fără buget

Așa e. Asta dacă o lăsăm pe nepoata secretarei să scrie conținutul pentru Facebook, pe tipul de la IT să facă machetele și dăm invite prietenilor din listă să dea Like la pagină. Și, bineînțeles, dacă nu punem la socoteală timpul investit irosit.
Un lucru mai aproape de adevăr e acela că o campanie de marketing care să genereze și rezultate necesită planificare, implementare și măsurare realizate de profesioniști, fie că vorbim despre un salon mic de înfrumusețare sau despre un portal de comerț electronic cu zeci de mii de produse. Efortul diferă, e adevărat, dar ambele afaceri trebuie tratate cu profesionalism din punct de vedere al marketingului online.

2. Bugetul de marketing = bugetul investit în Facebook Ads / Google AdWords

Desigur. Atâta vreme cât conceptul și conținutul, text și/sau imagine, se creează, în mod miraculos, singure.
Un 25% sănătos din bugetul planificat pentru campaniile de marketing online ar trebui să meargă spre persoana sau echipa care se ocupă de implementarea campaniilor.

3. Dacă e cu numere, e măsurabil 100%

Într-un scenariu ideal, da. Însă viața nu e un scenariu ideal, nici chiar atunci când vorbim despre numere. Platformele de analiză a datelor din marketing online (cum ar fi Google Analytics) ne oferă informații cu o precizie destul de mare, dar nu tot timpul. Există situații de dark traffic, adică trafic din surse care nu pot fi identificate de Analytics, dar și conversii care se raportează din diverse erori.

4. Un produs sau serviciu bun nu are nevoie de marketing online

Nu și în 2018. Sunt total de acord că există piețe care funcționează fără prezență în mediul online și produse sau servicii care se vând foarte bine fără a fi promovate. În aceste situații, aș avea o singură întrebare pentru antreprenorul care ezită să-și promoveze produsul sau serviciul prin marketing online: vrei să fie concurența prima care face asta?

5. Mai mult conținut atrage mai mult trafic

5-7-100 de postări pe săptămână. Regula abundenței în online nu funcționează la fel ca în lumea fizică. Mai mult nu înseamnă mai bine, iar companiile de succes au înțeles asta. Marii advertiseri se vor concentra mereu pe conținut puțin și foarte bun, care va fi adus de zeci de ori pe zi în atenția potențialilor clienți.