Cum sa vinzi mai mult de Black Friday in 2018

4 minute de citit

Dacă ai un magazin online, știi că Black Friday e cea mai bună ocazie din an să vinzi în 3 zile cât într-o lună întreagă.
Din păcate pentru cei care nu se pricep și din fericire pentru cei care știu ce fac, de Black Friday nu ajunge să aplici câteva reduceri pe site și să aștepți să-ți crească vânzările considerabil. Acest eveniment anual presupune multă muncă, multă inspirație și un strop de noroc.

Din experiența anilor anteriori, ca specialist în marketing online, am observat câteva tactici de marketing care îți pot fi de ajutor de Black Friday în 2018.
Iată 7 pași TESTAȚI pe care îi poți implementa și tu cu ușurință pentru a vinde mai mult anul acesta de Black Friday.

1. Începe pregătirile acum!

Chiar dacă mai sunt vreo 2 luni până la BF, e recomandat să începi de pe acum pregătirile. Astfel vei avea timp să-ți construiești o strategie de marketing online și să o implementezi fără să fii presat de timp. Adu-ți aminte să iei în considerare următoarele: ce vrei să vinzi, cum vrei să vinzi și cui. În felul acesta îți poți pune la punct strategia de preț (finanțe), de promovare (reclame) și de afișare a produselor (website).

2. Folosește un modul dedicat pentru Black Friday ca pagină principală a site-ului de ecommerce

De BF, vizitatorii vor veni pe site-ul tău din diferite surse pe care le poți controla mai puțin decât landing page-ul unei reclame (de ex. trafic direct sau organic). Din acest motiv e recomandat să ai un modul de ecommerce separat, doar cu promoțiile, în locul paginii principale a site-ului (index). În acest fel, de oriunde vor veni vizitatorii, vor vedea promoțiile pe care le-ai pregătit pentru ei, fără a mai fi nevoie să intre pe categorii speciale. Nu uita să le lași și un buton de “Înapoi la site” pentru situațiile în care vizitatorii vor și alte produse în afară de cele reduse.

3. Folosește-ți baza de date pentru e-mail marketing

Cea mai bună rată de conversie de BF am observat-o din campanie e-mail marketing. Peste 5%. De asta, dacă ai o bază de date conformă cu GDPR, folosește-o cu încredere. Un e-mail în seara/noaptea precedentă și câte unul pentru fiecare zi de BF e rețeta care am observat că funcționează cel mai bine.

4. Alocă buget suplimentar pentru campaniile de Black Friday

Dacă vrei să vinzi în 3 zile cât într-o lună, ar fi normal să aloci pentru acele zile buget cât pentru o lună. Nu? Depinde de nișa site-ului tău. Oricare ar fi bugetul pe care-l alegi pentru BF, asigură-te că îl aloci separat. Costul per click va fi mult mai mare în acel weekend și din această cauză campaniile vor trebui setate cu bid considerabil mai mare.

5. Începe totul mai devreme

Știm magazine unde Black Friday e tot anul. Nu mergem în acea extremă, dar nu strică nici să începem Black Friday 2018 cu câteva ore mai devreme decât marii retaileri. Există potențiali clienți care caută oferte încă din seara precedentă, de frică să nu se epuizeze stocurile până se trezesc ei dimineața, și din acest motiv e un avantaj pentru tine să ai promoțiile pregătite pentru ei.

6. Oferă un produs super-star, chiar dacă ieși în pierdere

Trebuie să ai ACEL produs pentru care toată lumea va vrea să vină pe site-ul tău. Dacă îți faci bine calculele, îl poți oferi foarte aprape de prețul de profitabilitate sau chiar sub. Scopul e să îți creezi pe site o audiență pe care în lunile care urmează o poți folosi pentru campanii de remarketing.

7. Ia notițe pentru Black Friday 2019

Ai făcut vânzări, ți-ai construit o masă mai mare de vizitatori pentru campaniile de remarketing, dar cel mai important lucru pe care îl obții de la Black Friday 2018 sunt lecțiile pentru anul care vine. Notează-ți ce a mers, ce nu a mers și ce ai fi vrut să faci mai bine, și pune bine informațiile acestea pentru anul viitor când vei pregăti următoarea campanie.

 

Sunt sigur că există și alte tactici de marketing online, potrivite pentru fiecare nișă în parte, dar acestea 7 sunt aplicabile destul de general și pot fi un punct de pornire în strategia ta de marketing online pentru Black Friday 2018.
Vânzare bună!