De ce concurenta ta are mai multe vanzari online?

5 minute de citit

Domeniul de vânzări online e unul în care mulți antreprenori intră și puțini reușesc să supraviețuiască. Secretul succesului ține de prezență puternică în online, operațiuni offline eficiente și puțin noroc.

Aici voi vorbi despre prezența online a afacerii, dar la un nivel foarte specific – campaniile de marketing online; sau promovarea online, în funcție de termenii pe care îi folosim

Dacă în offline e destul de simplu să mergem în magazinele concurenței ca să vedem ce fac bine, în online e puțin mai greu, pentru că măsurile cu adevărat eficiente se fac în spatele cortinei.

Voi da cinci exemple de bune practici de campanii de marketing pentru comerț online pe care concurența ta deja le face. Dacă încă nu te-ai apucat de ele, ar fi bine să o faci.

Iată ce face concurența pentru a-și crește vânzările online:

1. Știe că impactul organic se dezvoltă în timp. Mult timp

Traficul organic pare mai ieftin, dar nu e. Asta pentru că necesită măsuri care se implemetează cu mare dificultate (SEO), dar mai ales pentru că durează destul de mult timp până când măsurile SEO dau rezultate.

Îți permiți să-ți păstrezi magazinul online doar cu trafic organic și să aștepți 6 luni până când vei avea 100 de vizitatori pe zi?

În paralel cu măsurile de creștere a tragficului organic, e nevoie ca vizitatorii să fie aduși prin trafic plătit – adică prin campanii AdWords, campanii Facebook Ads, dar și de pe alte platforme – Instagram, Linkedin etc.

În cazul în care faci parte din cei care nu dau niciodată click pe reclame, află că un procent semnificativ din utilizatorii de servicii internet nu fac diferența între un link sponsorizat și unul normal.

Traficul plătit e bun, e predictibil și e măsurabil.

2. Derulează campanii de remarketing pentru a genera vânzări online

Dacă deja investești în campanii plătite ca să aduci trafic pe site, nu e de ajuns să dai Boost la o postare și să aștepți rezultate.

Ar fi bine să îi readuci pe cei care au fost deja și și-au manifestat interesul pentru produsul tău. Acesta e remarketing-ul.

Cele mai multe platforme – Faceboo Ads, Google AdWords în special – oferă posibilitatea de a readuce vizitatorii pe site. Reclamele pot fi afișate chiar și în funcție de paginile pe care le-au vizitat utilizatorii în trecut, sau în funcție de frecvența cu care au vizitat site-ul.

Prin campanii de remarketing, e foarte ușor să implementăm un sales funnel performant în procesul de vânzări online.

3. Are campanii pe mai multe platforme, cu scopuri diferite

Puțini clienți cumpără un produs de la prima vizită. Se presupune că unii interacționează cu reclamele de până la 7 ori până când iau decizia de a cumpăra.

Din acest motiv este nevoie să ne folosim de mai multe platforme pentru a targeta potențialii clienți cu reclame – de exemplu reclame AdWords și campanii Facebook Ads.

Pentru o performanță ridicată a campaniilor de marketing, e important să ne gândim și CÂND folosesc utilizatorii o anumită platformă. Spre exemplu: un potențial cumpărător se poate documenta dimineața pe Google, în pauza de prânz va fi prezent pe social media, iar seara poate intra direct pe site pentru a căuta produsele pe care le-a găsit. În toate aceste momente e nevoie să venim în întâmplinarea sa. Dacă nu, o va face concurența.

4. Investește în conținut de calitate

Conținutul de calitate – fie că e vorba de text, imagini sau video – este distribuibil și memorabil. O reclamă bună va rezulte în mai multe vizite pe site, la fel ca un articol pe blog care e util pentru potențialii clienți. În plus, Google apreciază conținutul de calitate și acest lucru contribuie mult la partea de trafic organic.

5. Apelează la servicii profesionale de marketing online

E tentant pentru un antreprenor să facă de toate, sau să își roage nepoata / asistenta / tipul de la IT să se ocupe și de campaniile de marketing online.

Din păcate pentru cei care gândesc așa, dar din fericire pentru concurența care a învățat lecția, marketing-ul nu e ceva ce se face de dragul de a fi făcut. Un specialist poate veni cu sfaturi documentate și cu soluții eficiente la multe probleme care țin de vânzările online.

 

Concurența ta deja face toate aceste lucruri. Tu ce mai aștepți?