Echipa interna de marketing sau agentie de marketing – Ce alegem?

4 minute de citit

Dilema multor business owneri la început de drum, dar și mai târziu, este următoarea: e mai avantajos să angajeze marketeri sau să contracteze o agenție de marketing?

Există un singur motiv pentru care e mai avantajos să ai oameni angajați pentru campaniile de marketing, fie că e online sau offline. Dar să vedem mai întâi ce poate face o agenție de marketing și nu va face un angajat. Sau ca să mă exprim cu mai multă indulgență – ce e foarte probabil să facă o agenție și nu chiar atât de probabil să facă un angajat.

Expertiză și consultanță

O agenție de marketing are experiența necesară pentru a implementa campanii de marketing, AdWords și Facebook Ads, care să fie optimizate pentru afacerea ta.

O agenție îți poate recomanda lucruri la care e posibil ca tu să nu te fi gândit.

Spre deosebire de un angajat, o agenție are acces la experiența mai multor clienți existenți și (ar trebui să) știe care sunt strategiile cele mai potrivite pentru afacerea ta.

Un angajat va fi mereu limitat la experiența și la datele statistice din interiorul companiei tale.

Documentare la zi asupra tendințelor

Rolul principal al unei agenții este să fie mereu la zi cu cele mai noi tendințe în materie de marketing. În timp ce pe un angajat trebuie să-l trimiți la cursuri, agenția îți oferă acces la cele mai noi informații absolut fără vreun cost adițional.

Un angajat poate să fie mult prea absorbit de munca pe care i-o pui în brațe și să aibă învățarea ca un task secundar. El nu simte competitivitatea, pentru că salariul vine chiar dacă luna aceasta trece pe lângă el informația despre noul algoritm Facebook. În tot acest timp, o agenție este obligată să se mențină competitivă, oferind servicii în temă cu cele mai noi tehnologii.

Project management

Dacă ai un angajat, știi deja că primul lucru pe care va trebui să-l faci la fiecare început de săptămână, poate chiar la fiecare început de zi, este să îi spui ce are de făcut. E nevoie să ăi faci task management, time management, și pe deasupra să-l mai și motivezi. O agenție are un rol magic în acest sens – managerul de proiect.

Prin funcția de project management, dealtfel inclusă în preț, colaborarea cu o agenție va fi o discuție despre obiective, cifre și reușite.

 

Acestea sunt doar câteva din avantajele de a lucra cu o agenție specializată când vine vorba de marketing.

Dar care este, totuși, avantajul de a avea un angajat pentru campaniile de marketing? Răspundul e simplu: e mai ieftin. Dacă singura ta strategie de viitor este să reduci costurile cât mai mult, vei fi prea ocupat cu asta ca să te mai ocupi de creștere.

Dacă nu te-am convins, gândește-te la 3 companii de talie mondială care NU au angajat o agenție să se ocupe de marketing.

 

PRO TIP:  Dacă vrei să ai marketing de calitate în companie, e bine să ai ȘI un marketer în echipă, pe lângă agenția de marketing cu care colaborezi. Un manager de marketing va ști destul de bine Ce, Când și Cum să ceară de la o agenție pentru bunul mers al afacerii tale.