Esti antreprenor? Afla cum poti profita de noul algoritm Facebook

3 minute de citit

S-a schimbat recent algoritmul Facebook după care se afișează postările în News Feed-ul utilizatorilor.

Astfel, paginile vor avea reach organic mai mic, în timp ce postările prietenilor și familiei utilizatorilor vor fi afișate cu prioritate.

Dacă ai o pagină pe Facebook, un lucru e cert: 2018 va însemna o investiție mari mare de timp și/sau bani pentru a-ți menține afacerea în atenția celor care ți-au dat Like.

Chiar dacă se spune că Mark Zuckerberg e pierdut mulți bani în urma anunțului, această schimbare reprezintă, de fapt, o oportunitate extraordinară pentru deținătorii de pagini Facebook.

Iată 4 lucruri pe care le poți face pentru a profita de ocazie și pentru a avea reach mai bun:

Postează conținut relevant pentru publicul care te urmărește

Postările relevante vor fi accesate (dacă e vorba de linkuri), citite și distribuite către alții. În urma interacțiunii utilizatorilor cu postările, Facebook oferă un reach organic mai bun postărilor paginii.

Promovează-ți cu buget toate postările

Limitarea reach-ului organic nu înseamnă sfârșitul marketingului pe Facebook. Dimpotrivă. Noile schimbări determină administratorii de pagini să își reconstruiască strategiile de marketing pentru a-și îndeplini obiectivele de business. O pagină cu bază de fani deja formată (sute, mii de Like-uri) este cea mai bună sursă de lead-uri oarecum calificate, întrucât utilizatorii care au dat Like și-au manifestat interesul față de companie. Prin campanii de marketing plătite, mai exact promovarea de tip Boost a postărilor, se poate compensa scăderea reach-ului organic și astfel postările pot ajunge la toți cei care au dat Like paginii.

Implementează un funnel în campaniile plătite

Campaniile plătite pe Facebook înseamnă mult mai mult decât o postare drăguță la care se dă Boost. Din platforma Facebook for Business, se pot crea campanii complexe, targetate pe diferite grupe de utilizatori în funcție de interacțiunea acestora cu postările paginii. Spre exemplu, se poate crea un funnel în trei etape:

  • Etapa 1: Targetarea utilizatorilor pe date demografice și interese prin campanii de brand awareness
  • Etapa 2: Targetarea utilizatorilor care au interacționat cel puțin o dată cu postările prin campanii de educare/informare
  • Etapa 3: Targetarea utilizatorilor care au interacționat de mai multe ori cu postările prin campanii de reduceri/oferte/etc.

Cel mai simplu, dar nu și cel mai ieftin, plătește un profesionist să se ocupe de marketingul online al companiei tale

Ca antreprenor, e tentant să vrei să le faci pe toate. Însă un antreprenor își dă seama repede că timpul său poate fi mai scump decât timpul unui consultant de marketing. În această situație, cel mai bun lucru pe care îl poate face un antreprenor este să cedeze unui profesionist de marketing partea de promovare online a afacerii. Un consultant e mereu la zi cu soluțiile online și strategiile de marketing, și pe deasupra te va și învăța rapid și eficient cum să-ți faci campaniile de marketing.