schimbari-facebook-2018

Firmele vor fi afectate de noile modificari pe Facebook

3 minute de citit

Mark Zuckerberg a anunțat noile modificări Facebook, anume în felul cum va fi afișat conținutul în News Feed-ul utilizatorilor. Aceste modificări vor afecta drastic reach-ul organic al paginilor.

Noul algoritm după care va fi afișat conținutul în News Feed va acorda prioritate postărilor venite din partea prietenilor sau familiei utilizatorilor, și mai puțin celor venite din partea paginilor de companii / organizații.

Ce înseamnă acest lucru? Chiar dacă o pagină are mulți fani, un procent foarte mic din aceștia vor vedea în News Feed postările acelei pagini.

Care sunt implicațiile pentru companii?

Companiile care își doresc să transmită informații celor interesați (fanilor) vor fi nevoite să facă acest lucru prin campanii plătite pe Facebook.

Reach-ul organic nu va dispărea de tot, deci niciun deținător de pagină nu va fi obligat să plătească pentru a publica. Dar paginile care și-au construit audiențe de mii, sute de mii sau chiar milioane de fani vor fi afectate cel mai puternic.

Care sunt oportunitățile și ce trebuie să facă administratorii de pagini?

Există oportunități care vin odată cu aceste schimbări.

  • Dacă scade reach-ul organic pentru toate paginile, scade implicit și pentru concurență. Fiți primii care se folosesc de acest aspect, investind în campanii plătite, înainte să o facă alții.
  • Numărul mare de fani ai unei pagini nu devine irelevant după noile schimbări. Prin campanii plătite de marketing, se pot targeta cu precădere acești fani. Ei sunt oameni care deja și-au manifestat interesul față de companie, deci vor fi mai dispuși să interacționeze cu reclama.
  • Conținutul viral, de calitate, rămâne în continuare la mare căutare. Dacă postările și informațiile transmise de pagină sunt de mare interes, chiar și puținii fani la care va ajunge informația în mod organic, presupunând că aceștia interacționează cu postarea, pot declașa un efect de bulgăre care se rostogolește la vale și postarea va deveni virală, fără niciun cost suplimentar.

Facebook a mai redus și în trecut reach-ul organic, dar despre acestă nouă schimbare se presupune că va avea cel mai mare impact.